5 خودرو برتر سال 2023
خودروهای لوکس فقط با سواری زیبا، سطوح وسیع فناوری و اصلاح تعریف نمی شوند، بلکه سطح اعتباری که به ارمغان می آورند نیز مشخص می شوند. کدام یک بیشترین کلاس را دارد تا در لیست 5 بهترین ما قرار گیرد؟
خودروهای لوکس با اندازه کامل، عمدتاً سالنهای لیموزین سنتی بزرگ، با یک یا دو هاچبک بزرگ و شاسیبلندهای فروتن – آنهایی هستند که مدیران رده بالا رانندگی یا سوار شدن در آنها را انتخاب میکنند.این لیست شامل خودروهایی میشود که هم فوقالعاده راحت هستند، هم برای رانندگی عالی و هم برای رانندگی عالی هستند. و آنهایی که در صدر رده بندی ما قرار دارند علاوه بر این توانایی بیشتری دارند. در همین حال، 10 خودروی فوق لوکس ما جایی است که رولزرویس، بنتلی و مرسدس میباخ حتی گرانتر این دنیا را خواهید یافت.
- رنج روور
جدیدترین و پنجمین نسل رنجروور همان جایی که سلف قدرتمندش متوقف شد ادامه میدهد: در صدر کلاس. در یک نگاه، آخرین نسخه تفاوت چندانی با پیشینیان باشکوه خود ندارد، اما مملو از جزئیات طراحی جدید است که به این معنی است که بسیار مدرنتر است، اما همچنان یک رنج روور بدون تردید است. همچنین ترکیب منحصربفرد این مدل از استعدادها را حفظ کرده است که نشان میدهد لوکس، راحتی و انحصار را با قابلیت استفاده بینظیر و البته توانایی بینظیر خارج از جاده ترکیب میکند.
زیر پوست، کاملاً جدید است دارای ساختار آلومینیومی 80 درصدی برای سبکی و استحکام است . در ترکیب با سیستم تعلیق بادی ظریف، میلههای ضد رول فعال 48 ولت و در دسترس بودن فرمان چهار چرخ، به این معنی است که این یک رنجروور است که با دقت مطمئن و چابکی شگفتانگیز کار میکند. همچنین در حین حرکت بسیار آرام است و دارای سواری مجلل است که توپوگرافی ناخوشایند را در اختیار می گیرد.
- مرسدس بنز S کلاس
S-Class هنوز هم یکی از راحت ترین، محصورترین و زیباترین خودروهای جهان است. اما فناوریهای جدید داخل خودرو، اگرچه از برخی جهات متعدد و چشمگیر هستند (در میان آنها یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی به اندازه کافی بزرگ است که در کابین هواپیمای ایرباس A380 تعلق داشته باشد)، کارکرد همه آنها آسان نیست. همه آنها به طور یکپارچه در تجربه رانندگی خودرو ادغام نمی شوند و برخی از آنها احساس می کنند که به جای پیشرفت، یک اثر هستند.
در حالی که مشتریان مرسدس-مایباخ S کلاس گرانتر میتوانند نیروگاههای V8 و V12 را انتخاب کنند، لیموزین معمولی را میتوان بهعنوان S350d یا S400d دیزلی یا S500 بنزینی استفاده کرد، دومی نیز از کمک هیبریدی ملایم بهره میبرد. دیزلها در دنیای واقعی بسیار مقرونبهصرفه و نرم هستند و S400d تمام عملکردی را دارد که یک خودروی با این مدل در هر صورت به آن نیاز دارد، اما S500 حتی سریعتر (و در عین حال بیصدا و نرمتر) 400 اسببخار اضافه میکند. گزینه ای که باید آن را بخواهید S580e بنزینی-الکتریکی پلاگین نیز وجود دارد که می تواند بهترین های دنیا را ارائه دهد، با قدرت ترکیبی 503 اسب بخار و توانایی سفر تا 64 مایل در حالت فقط الکتریکی.
- BMW i7و سری 7
اگر به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد BMW چقدر در مورد ادعای خود در مورد افتخار خودروهای لوکس جدی است، پس این واقعیت را در نظر بگیرید که i7 فقط در ظاهری با فاصله بین دو محور بلند در دسترس خواهند بود. در حالی که شش نسل قبلی سالنهای پرچمدار این برند به همان اندازه بر لذت راننده و نوازش سرنشینان تاکید داشتند، این مدل کاملاً جدید تماماً در مورد فناوریهای پنج ستاره و پیشرفته است.
این i7 تمام برقی است که اولین بار وارد بازار می شود، اما صرف نظر از نیروی محرکه، بعید است که BMW بزرگ را در میان جمعیت از دست بدهید. این نه تنها یک ماشین بزرگ است، بلکه طراحی روی دال و جلوپنجره غولپیکر به این معنی است که سری 7 یک پیشنهاد زیباییشناسی «چالشانگیز» است. فضای داخلی اینطور نیست، که تمام آخرین فناوری را با صنایع دستی سنتی و مجموعه ای غنی از مواد طبیعی، از جمله تزئینات شگفت انگیز پشم ترمه برای صندلی ها ترکیب می کند. همانطور که انتظار دارید، هکتارها فضا برای استراحت در اطراف وجود دارد، در حالی که اضافاتی مانند صفحه نمایش تئاتر 31.3 اینچی BMW برای سرنشینان صندلی عقب، سرگرمی های داخل خودرو را به سطح بالاتری می برد. همچنین یک صفحه نمایش عریض معمولی جلوتر از راننده وجود دارد، اما حفظ یک کنترلر چرخشی iDrive به این معنی است که شما در معرض ظلم کامل یک رابط صفحه نمایش لمسی هستید.
با استفاده از یک موتور دوقلو و باتری 102 کیلووات ساعتی، i7 برای قدرت 536 اسب بخار، مسافت ادعایی 367 مایل و شتاب 0-62 مایل در ساعت در 4.7 ثانیه مناسب است. وزن کمتر از 2800 کیلوگرم کمتر قابل توجه است. با این حال، در حالی که عملکرد قوی است و 7er با جلای و دقتی که انتظار دارید کنترل میکند (فرمان چهار چرخ برای چابکی بهبود یافته وجود دارد)، این حس جدید راحتی است که واقعا i7 را از مدلهای قبلی خود متمایز میکند، سواری انعطافپذیر و کنترلشده. به راحتی با بهترین تلاش های رنجروور و مرسدس کلاس S مطابقت دارد. فاکتور در پالایش آرام و آخرین سری 7 در نهایت کالاهای لوکسی را ارائه میکند که نیاکانش هرگز نتوانستهاند آن را ثابت کنند.
- آئودی Q8 E-tron
اکنون که چهار سال از عمرش می گذرد، تلاش های تمام الکتریکی پیشگام این برند با تجدید حیات در اواسط عمر و همچنین تغییر نام به Q8 E-tron همراه شده است و آن را با سایر مدل های شرکت مطابقت می دهد. بالا همچنین برخی تغییرات در زیر پوست وجود دارد، مدل پایه 50 اکنون یک باتری 89 کیلووات ساعتی دارد، در حالی که 55 دارای یک بسته سخاوتمندانه 106 کیلووات ساعتی است. در نتیجه، برد بهبود یافته است، با ادعای 330 مایل برای نوع باتری بزرگتر و تا 281 مایل برای نسخه کوچکتر.
در هر صورت، Q8 E-tron به ترکیب چهار چرخ متحرک و سطح عملکرد کاملاً فرمانبردار با فضای معمولی SUV، راحتی و قابلیت استفاده، و همچنین با مطلوبیت برند آئودی ادامه میدهد. مانند قبل، چشمگیرترین ویژگی دینامیکی آئودی این است که چقدر آرام، راحت و ظریف است. زمانی که مدل قبلی خود را در جاده آزمایش کردیم، دسی بل ما سطح صدای کابین آن را با سرعت 70 مایل در ساعت به صدای رولزرویس فانتوم نزدیکتر کرد – و تجربه ما از خودروی فیس لیفت نشان میدهد که هیچ چیز از این نظر تغییر نکرده است.البته لوکس مدرن برند آئودی با فناوری پیشرفتهای در داخل هواپیما نیز ارائه میشود، در حالی که پتانسیل شارژ سریع عمومی 170 کیلوواتی، همراه با برد مفید روزانه (انتظار مسافت 280 مایلی ثابت برای 55) نیز باعث میشود Q8 E-tron یک خودروی الکتریکی قابل استفاده تر از بسیاری دیگر است.
- آئودی A8
آئودی A8 که اخیراً فیس لیفت شده است دارای برخی از پیشرفتهترین شاسیها، پیشرانهها و فنآوریهای داخل خودرو در کلاس لوکس است – از جمله، هنگامی که بالاخره روشن شد، بهترین قابلیت را برای رانندگی خودران در بین هر خودروی تولیدی در جهان به ارمغان میآورد. این خودرو نشان دهنده اجرای آئودی است که تکنیک کلاسیک Vorsprung durch Technik را به روشی مناسب انجام می دهد.
انتخابی از موتورهای توربوشارژ – دیزلی 282 اسب بخاری یا بنزینی 335 اسب بخاری – با سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد و یک سیستم الکتریکی 48 ولتی وجود دارد که وضعیت هیبریدی ملایم را به آن می دهد. بالاتر از محدوده مدل، شما شش سیلندر بنزینی 60 TFSIe را خواهید دید که ظرافت و واکنش بی دردسر آن واقعاً جذابیت تجربه رانندگی خودرو را افزایش می دهد – و همچنین S8 اکسپرس اجرایی با موتور V8.
فضای داخلی باکیفیت A8 به نظر می رسد که برای دوام بیشتر از تمدن ساخته شده است، اگرچه حس مناسبت رنج روور پیشرو در کلاس را ندارد. سواری نرم است و رانندگی آسانی با خودرو دارد، اگرچه به اندازه رقیب اصلی آلمانی خود کاملاً بالش و لوکس نیست و در مواردی که بسیار مهم است، کاملاً برابر با مرسدس نیست.