تکنولوژی

چه چیزی مدل تجاری تسلا را متفاوت می کند؟

ماموریت تسلا سرعت بخشیدن به انتقال جهان به انرژی پایدار است.

تسلا در سال 2003 توسط گروهی از مهندسان تاسیس شد که می خواستند ثابت کنند مردم برای رانندگی با برق نیازی به سازش ندارند – که رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی بهتر از اتومبیل های بنزینی است ، سریعتر و سرگرم کننده تر. امروزه تسلا نه تنها وسایل نقلیه تمام الکتریکی بلکه محصولات تولیدی و ذخیره سازی انرژی پاک با قابلیت توسعه بی حد و اندازه تولید می کند. تسلا معتقد است هرچه سریعتر دنیا متکی به سوخت های فسیلی شود و به سمت آینده با انتشار صفر حرکت کند ، بهتر است.

رودستر که در سال 2008 راه اندازی شد ، از فناوری پیشرفته باتری تسلا و سیستم انتقال قدرت الکتریکی رونمایی کرد. از آنجا ، تسلا اولین سدان برتر تمام برقی ممتاز جهان را از ابتدا طراحی کرد – Model S – که به بهترین خودرو در کلاس خود در هر رده تبدیل شده است. با ترکیب ایمنی ، عملکرد و کارایی ، مدل S با طولانی ترین برد در بین خودروهای الکتریکی ، به روزرسانی های نرم افزاری خارج از هوا که باعث بهبود آن در طول زمان می شود ، و رکورد 0- انتظارات جهان از ماشین قرن 21 را تنظیم کرده است. شتاب 60 مایل در ساعت 2.28 ثانیه که توسط موتور ترند اندازه گیری شده است. در سال 2015 ، تسلا خط تولید خود را با مدل X ، ایمن ترین ، سریعترین و توانمندترین وسیله نقلیه ورزشی در طول تاریخ که دارای رتبه بندی ایمنی 5 ستاره در هر گروه از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها است ، گسترش داد. در حال تکمیل “طرح جامع مخفی” مدیر عامل شرکت الون ماسک ، در سال 2016 ، تسلا مدل 3 را معرفی کرد ، یک وسیله نقلیه الکتریکی با قیمت پایین و با حجم بالا که تولید آن در سال 2017 آغاز شد. اندکی بعد ، تسلا از ایمن ترین و راحت ترین کامیون تاکنون – تسلا نیمه – رونمایی کرد که صرفاً بر اساس هزینه های سوخت صرفه جویی در هزینه حداقل 200000 دلار بیش از یک میلیون مایل به صاحبان آن طراحی شده است. در سال 2019 ، تسلا از مدل Y ، یک SUV سایز متوسط ​​با حداکثر 7 صندلی و سایبرتراک رونمایی کرد که دارای کاربردی بهتر از یک کامیون سنتی و عملکرد بیشتر از یک ماشین اسپرت خواهد بود.

وسایل نقلیه تسلا در کارخانه خود در Fremont ، کالیفرنیا و Gigafactory شانگهای تولید می شوند. برای رسیدن به هدف ما از داشتن ایمن ترین کارخانه های جهان ، تسلا با رویکردی پیشگیرانه از نظر ایمنی ، کارمندان تولید را ملزم به شرکت در یک برنامه آموزشی چند روزه قبل از هرگز قدم گذاشتن بر کف کارخانه می کند. از آنجا ، تسلا به ارائه آموزشهای در محل کار و پیگیری عملکرد روزانه ادامه می دهد تا پیشرفت سریع انجام شود. نتیجه این است که در حالی که رمپ تولید می شود ، میزان ایمنی تسلا همچنان بهبود می یابد.

برای ایجاد یک کل اکوسیستم انرژی پایدار ، تسلا همچنین مجموعه ای منحصر به فرد از راه حل های انرژی ، Powerwall ، Powerpack و Solar Roof را تولید می کند ، که به صاحبان خانه ها ، مشاغل و شرکت های بزرگ امکان تولید ، ذخیره سازی و مصرف انرژی های تجدیدپذیر را می دهد. پشتیبانی از محصولات خودرویی و انرژی تسلا Gigafactory 1 است – یک مرکز طراحی شده برای کاهش قابل توجه هزینه های سلول باتری. تسلا با آوردن تولید سلول در داخل ، ضمن ایجاد هزاران شغل ، باتری را در حجم مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تولید می کند.

تسلا مقرون به صرفه ترین اتومبیل خود را ساخته است ، تسلا همچنان محصولات قابل دسترسی و مقرون به صرفه تری را برای بیشتر افراد فراهم می کند و در نهایت ظهور حمل و نقل پاک و تولید انرژی پاک را تسریع می کند. اتومبیل های الکتریکی ، باتری ها و تولید و ذخیره سازی انرژی های تجدید پذیر از قبل به طور مستقل وجود دارد ، اما با ترکیب آنها ، حتی قدرتمندتر می شوند – این آینده ای است که ما می خواهیم.

چه چیزی مدل تجاری تسلا را متفاوت می کند؟

بازار وسایل نقلیه کاملاً برقی در حال رشد است. دلایل بسیاری وجود دارد ، از جمله مقررات جدید در مورد ایمنی و آلایندگی خودرو ، پیشرفت های فن آوری ، و تغییر انتظارات مشتری. اما عمده ترین استقبال و هیجان اصلی برای اتومبیل های الکتریکی را می توان به شرکت تسلا موتورز (TSLA) و مدل تجاری منحصر به فرد آن نسبت داد.

ایلون ماسک و بنیانگذار و مدیر عامل تسلا این شرکت را با هدف “تسریع در ظهور حمل و نقل پایدار با آوردن هرچه سریعتر اتومبیل های الکتریکی جذاب در بازار انبوه” راه اندازی کرد. 1 این مأموریت ستون فقرات تجارت موفق تسلا است

اولین محصول تسلا

تسلا با رویکرد منحصر به فرد خود را در بازار تثبیت کرد. این روش به جای تلاش برای ساخت خودرویی نسبتاً مقرون به صرفه كه بتواند آن را به تولید انبوه برساند و به بازار عرضه كند ، رویكرد مخالف را اتخاذ كرد و در عوض بر ایجاد یك اتومبیل جذاب كه تقاضای خودروهای الكتریكی ایجاد كند ، متمركز شد.الون ماسک ، مدیر عامل شرکت الون ماسک ، در پستی در وب سایت تسلا ، درمورد مأموریت این شرکت گفت: اتومبیل و این یک تکرار فناوری بود و هیچ مقیاس اقتصادی نداشت. اولین محصول ما بدون توجه به آنچه که به نظر می رسید گران بود ، بنابراین ما تصمیم گرفتیم یک ماشین اسپرت بسازیم ، زیرا به نظر می رسد بهترین گزینه رقابت با گزینه های بنزین خود را دارد.

بنابراین ، تسلا اولین خودروی اسپرت لوکس الکتریکی با عملکرد بالا ، تسلا رودستر را به بازار تحویل داد. این شرکت تقریباً 2500 رودستر را قبل از پایان تولید در ژانویه 2012 به فروش رسانده است. 2 عددی نیست که باعث خستگی اعصاب جنرال موتور شود.

مرحله بعدی

تسلا هنگامی که برند خود را تاسیس کرد و خودروی مفهومی خود را تولید و تحویل بازار داد ، مدل تجاری خود را تقویت کرد. مدل تجاری تسلا مبتنی بر یک رویکرد سه جانبه برای فروش ، سرویس و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی خود است.

فروش مستقیم

برخلاف سایر تولیدکنندگان اتومبیل که از طریق نمایندگی های حق امتیاز به فروش می رسند ، تسلا مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشد. این یک شبکه بین المللی از نمایشگاه ها و گالری های متعلق به شرکت ، بیشتر در مراکز شهری ایجاد کرده است.

تسلا با داشتن کانال فروش ، معتقد است که می تواند در سرعت توسعه محصول خود یک مزیت بدست آورد. مهمتر از آن ، ایجاد یک تجربه بهتر خرید مشتری است. برخلاف نمایندگی های فروش اتومبیل ، نمایشگاه های تسلا هیچگونه تضاد منافع بالقوه ای ندارند. مشتریان فقط با کارمندان فروش و خدمات استخدام شده در تسلا سروکار دارند.

تسلا از جمله نمایشگاه ها ، مراکز سرویس پلاس (ترکیبی از خرده فروشی و مرکز خدمات) و امکانات خدمات ، تا پایان سال 2019 دارای 429 مکان در سراسر جهان است. 3 تسلا همچنین از فروش اینترنتی استفاده کرده است – مصرف کنندگان می توانند سفارشی و خرید تسلا آنلاین.

 

خدمات خانه

در برخی مناطق ، تسلا از آنچه تسلا رنجرز نامیده می شود استفاده می کند – تکنسین های سیار که تماس تلفنی برقرار می کنند. در برخی موارد ، خدمات از راه دور ارائه می شود. مدل S می تواند داده ها را به صورت بی سیم بارگذاری کند ، بنابراین تکنسین ها می توانند برخی مشکلات را بدون لمس فیزیکی خودرو مشاهده و برطرف کنند.

 

شبکه Supercharger

تسلا شبکه خود را از “ایستگاه های سوپرشارژر” ایجاد کرده است که در آن رانندگان می توانند وسایل نقلیه تسلا خود را در حدود 30 دقیقه به صورت رایگان شارژ کنند. البته هدف این است که سرعت کار در اتومبیل های الکتریکی را با ارزان تر و راحت تر نگه داشتن اتومبیل های الکتریکی افزایش دهیم.

 

مدل های تسلا

تسلا با رودستر اسپرت وارد بازار شد. هنگامی که سدان مدل S خود را در ژوئن 2012 معرفی کرد ، تولید رودستر را متوقف کرد .تسلا تحویل اولین SUV خود را با نام Model X در سپتامبر 2015 آغاز کرداولین تحویل های مدل 3 در ژوئیه 2017 با ورود تسلا به گروه خودروهای ارزان قیمت آغاز شد. 6 در سال 2020 ، مدل پایه آن از 36200 دلار آغاز شد.

سایر محصولات تسلا

اگر به یاد بیاورید ، بخشی از مأموریت تسلا “تسریع در ظهور حمل و نقل پایدار” است. 1 برای این منظور ، تسلا سیستم ها و قطعات پیشرانه را به سایر تولیدکنندگان خودرو می فروشد.

در آوریل 2015 ، آن مجموعه ای از باتری های خانگی را به نام Powerwall معرفی کرد که به عنوان سیستم ذخیره انرژی در خانه ها یا مشاغل خدمت می کنند .10 منظور آنها از اتصال به سیستم انرژی خورشیدی است و می تواند به عنوان انرژی پشتیبان هنگام استفاده قطع شده یا اوج تقاضا زیاد است .11 تسلا همچنین صفحات خورشیدی و سقف خورشیدی کامل را به فروش می رساند ، سقفی که از صفحات خورشیدی تشکیل شده و هنوز هم مانند سقف به نظر می رسد.

تسلا مانند خودروسازان رقیب خود ، خدمات مالی از جمله وام خودرو و اجاره را ارائه می دهد. برای برخی از برنامه های وام ، این یک پیش بینی تضمین ارزش فروش مجدد دارد. در صورتی که مشتری بخواهد آن را دوباره بفروشد ، این از ارزش منفی آن محافظت می کند

 

آیا تسلا یک شرکت فناوری است؟

بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران مالی ، تسلا را به جای یک شرکت خودروسازی ، به عنوان یک شرکت فناوری می دانند. حداقل ، اینگونه است كه آنها رشد قیمت سهام آن را از سال 2013 توجیه كردند ، در حالی كه ظرف مدت یك سال بیش از 300 درصد رشد كرد.انتشارات در تلاشند تا شباهت های تسلا و شرکت های بخش فناوری را که دارای نرخ رشد مشابه بودند ، بیابند. نشریه آنلاین Slate حتی قطعه ای را اجرا کرد که تسلا را با Apple Inc. (AAPL) و Alphabet Inc (GOOGL) مقایسه می کرد.در آن زمان ، آدام جوناس ، تحلیلگر مورگان استنلی ، که از روزهای ابتدایی این شرکت یک گاو تسلا بود ، به سهام سهام “در بلوغ کامل” 103 دلار اشاره کرد. 14 در اواسط ژانویه 2021 ، TSLA در 847.95 دلارچندین نقطه شباهت بین تسلا و بخش فناوری وجود دارد. تسلا اعتبار اخلال در بخش فناوری را پذیرفته است. دقیقاً مانند سایر شرکت های فناوری ، تسلا قصد دارد با فروش مستقیم به مصرف کنندگان ، مدل های موجود تجاری را در صنعت خودروهای ناخوشایند تغییر دهد. خط تولید و بنیانگذار محصولات آن پیرو وفاداری مشابه با شرکتهای فناوری نمادین مانند اپل را به ذهن متبادر می کند.و سرمایه گذاران در تسلا ، مانند سرمایه گذاران بسیاری از شرکت های فناوری ، در طی یک دوره طولانی از ضررهای سه ماهه صبور بودند. سرانجام به آنها پاداش داده شد: تسلا پنجمین سه ماهه متوالی سودآوری خود را برای سه ماهه سوم سال 2020 گزارش کرد.

خط پایین

این بزرگترین مانع در برابر پذیرش انبوه وسایل نقلیه الکتریکی است: بدون زیرساخت های شارژ در حال حرکت ، این اتفاق نمی افتد. تسلا قصد دارد به شبکه خود از ایستگاه های Supercharger در ایالات متحده ، اروپا و آسیا اضافه کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *