مانند چند سال گذشته ، نمایشگاه خودرو 2021 Consumer Electronics Show (CES) که از 11 تا 14 ژانویه برگزار شد ، برای نمایش فن آوری های جدید ، راه اندازی محصولات و اعلام همکاری استفاده کردند. CES امسال بیشترین تمرکز را روی وسایل نقلیه الکتریکی (EV) ، اتصال 5G ، کابین خلبان دیجیتال ، هوش مصنوعی (AI) و وسایل نقلیه خودمختار (AV) داشت.
1. مرسدس بنز از یک “Hyperscreen” 56 اینچی رونمایی کرد
با هوشمند شدن اتومبیل ها ، نیاز به صفحه نمایش بزرگتر برای برقراری ارتباط و بررسی تمام داده های زمان واقعی خودرو در حال افزایش است. علاوه بر این ، این صفحه نمایش 56 اینچ OLED هایپر عملکردهای مختلفی از جمله سرگرمی و نمایشگر شخصی را ارائه می دهد. صفحه نمایش توسط هشت هسته پردازنده ، 24 گیگابایت RAM و 46.4 گیگابایت در ثانیه پهنای باند RAM پشتیبانی می شود که به کاهش زمان پاسخ صفحه کمک می کند. در عصر کابین خلبان دیجیتال ، MBUX (تجربه کاربری مرسدس بنز) به آرامی به ستون فقرات وسایل نقلیه مرسدس بنز تبدیل خواهد شد و این خودرو را باهوش تر می کند.
2. GM طرح جاه طلبانه EV و مفهوم اتومبیل پرنده را آشکار می کند
با مفهوم پرواز کادیلاک eVTOL ، جنرال موتورز با سایر خودروسازان مانند هیوندای ، تویوتا و گروه FCA به رقابت برای تصاحب بازار اتومبیل های پرنده پیوست. پروژه های آزمایش پرواز با ماشین در سراسر جهان به تازگی آغاز شده اند و باید تا بعد از سال 2025 صبر کنیم تا دیدگاه خوبی در مورد موضوع داشته باشیم.
جنرال موتورز BrightDrop ، یک واحد تجاری جدید برای تولیدات الکترونیکی تجاری را با هدف ساخت یک اکوسیستم EV از اولین تا آخرین مایل برای شرکت های تدارکاتی راه اندازی کرد. این مفهوم جدید نیست ، اما پتانسیل زیادی برای این بازار وجود دارد. GM ممکن است با سایر بازیکنان شاغل در این بخش ، مانند BYD ، Rivian و Workhorse Group ، رقابت سختی را تجربه کند.
پس از عملکرد ضعیف در چند سال گذشته ، GM در حال تغییر موقعیت خود است و فقط آرم خود را تغییر داده تا تمرکز EV خود را نشان دهد. این شرکت 27 میلیارد دلار برای EV و AV هزینه می کند و هدف آن 30 مدل EV تا سال 2025 است. GM همچنین در حال کار بر روی یک فناوری باتری به نام Ultium است. این حرکات نشان دهنده جدیت GM نسبت به هدف الکتریکی شدن آن و نشان دهنده بازگشت قوی آن در بازار خودرو است.
3. پاناسونیک از نمایشگرهای هد-تاپ مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) رونمایی می کند
پاناسونیک از یک HUD مبتنی بر AR رونمایی کرد که از روند PRISM (موقعیت یابی ، بازتاب ، شهودی ، UX منطقه ای و کنترل مأموریت) برای ارائه آگاهی دقیق از موقعیت استفاده می کند. یک رادار تصویربرداری سه بعدی دید کامل 180 درجه به جلو تا 90 متر را ثبت می کند در حالی که وضوح 4K یک فیلم کاملاً واضح از بزرگراه ها را ارائه می دهد. فناوری ردیابی چشم و دقت موقعیت یابی AI از ویژگی های اصلی این HUD است که انتظار می رود در سال 2024 وارد بازار شود.
4. Mobileye برنامه هایی را برای عرضه AV ارائه می دهد
شرکت Mobileye ، شرکت فرعی اینتل ، به عنوان بخشی از برنامه خود برای تجاری سازی AV ها ، پس از اجرای موفقیت آمیز در تل آویو ، مونیخ و دیترویت ، در حال توسعه آزمایش ناوگان AV به شانگهای ، پاریس ، توکیو و نیویورک (در انتظار تأیید مقررات) است. Mobileye همچنین در حال کار بر روی تراشه های جدید سیلیکون Lidar (SoC) است که انتظار می رود تا سال 2025 وارد بازار شود. این SoC می تواند محاسبات را ساده کرده و هزینه را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.
5- در اینجا Technologies یک ارائه نقشه جدید به عنوان سرویس و مدل های سه بعدی شهر برای وسایل نقلیه ارائه می دهد
6. هارمن تجربه اتومبیل را در دوران 5G دوباره تعریف می کند
هدف هارمن این است که برای ارائه بهترین تجربه کاربر ، یک کنسول بازی ، یک استودیوی ضبط صدا ، یا حتی یک سالن کنسرت را در خودرو قرار دهد. نمایشگرهای OLED یا QLED با وضوح بالا ، TCU و TBOT با قابلیت 5G ، فناوری صوتی Harman و حروف پیشرفته پیشرفته در کنار هم قرار می گیرند تا تجربه ای همهجانبه را به کاربر ارائه دهند.
هارمن همچنین تجربه یک استودیوی خالق را در داخل اتومبیل ارائه می دهد. لغو خودکار سر و صدا در پس زمینه ، دستیار مجازی ، تنظیم ویدیوی کاربر پسند ، روشنایی تعاملی و ابزارهای انتشار در اینجا برای ایجاد محتوا حتی هنگام رانندگی استفاده می شود.هارمن با کمک 5G ، کیفیت صدای برتر ، خدمات ابری و همکاری با برگزارکنندگان کنسرت ، کنسرت های زنده ای را برای ماشین به ارمغان می آورد. انتظار می رود همکاری های بیشتری با خالقان محتوا ، ارائه دهندگان خدمات ، توسعه دهندگان برنامه ، OEM ها و پخش کننده های ماژول برای بهبود تجربه انجام شود.
7. جنتکس نمایش کامل آینه دید عقب را نشان می دهد
جنتکس آینه ای با صفحه نمایش LCD (FDM) با عملکرد دو بعدی عمل به عنوان آینه و نمایشگر را بر پایه صنعت ال سی دی نشان داد. FDM یک آینه دید عقب است که می تواند محیط را با زاویه و جریان بهتر در صفحه نمایش ضبط کند. می توان آن را به راحتی با سیستم نظارت بر دوربین (CMS) تلفیق کرد. در حالت آینه هوشمند ، می تواند فیلم ضبط کند ، که به شما در جلوگیری از تصادفات و یافتن دلیل حادثه در صورت وقوع کمک می کند. FDM هنوز یک ویژگی اصلی برای وسایل نقلیه برتر است. با این حال ، با افزایش آگاهی از سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) ، شاهد نفوذ بیشتر FDM به خودروهای با قیمت متوسط خواهیم بود.جنتکس همچنین یک سیستم شیشه ای قابل نور ، اتصال اتومبیل HomeLink ، ماژول تلفیقی تلفنی (ITM) ، واحد سنجش درون کابین و سیستم روشنایی هوشمند را به نمایش گذاشت. HomeLink یک راه حل اتصال تعبیه شده برای وسایل نقلیه است که می تواند عملکردهایی مانند قفل درب ، باز شدن درب گاراژ ، امنیت ، خروجی های هوشمند ، روشنایی هوشمند و لوازم خانگی را انجام دهد. یک وسیله نقلیه ITM یکپارچه به کاربران کمک می کند تا از طریق یک راه حل واحد ، قبوض عوارض را مدیریت کنند ، بنابراین باعث کاهش ترافیک و بهبود کارایی در مدیریت عوارض می شود. این شرکت در حال حاضر برای ایجاد راه حل های نوآورانه برای مشتریان با خودروسازان و ارائه دهندگان خدمات فناوری همکاری کرده است. جنتکس ، یکی از ارائه دهندگان اصلی اتصال به خودروسازان ، در تلاش است تا مفهوم جدیدی را به کابین خلبان دیجیتال و عصر خودمختار آینده ارائه دهد.
8. NXP پلت فرم توسعه BlueBox 3.0 AHPC را اعلام کرد
NXP از پلت فرم توسعه BlueBox 3.0 Automotive High-Performance Compute (AHPC) خبر داد که از رانندگی مستقل سطح 2+ پشتیبانی می کند. پردازنده NXP’s Layerscape LX2160A به بهبود عملکرد پردازش دو برابر نسل قبلی پلت فرم کمک می کند در حالی که پردازنده S32G شبکه ایمن خودرو را فراهم می کند. از آنجایی که خودروسازان به تدریج به مرحله کامل AV می رسند ، این پلت فرم به شما در یافتن برنامه های کوتاه مدت در خودروهای خودکار سطح 2+ و سطح 3 کمک می کند. از آنجا که این پلتفرم انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است ، می تواند با افزایش سطح خودمختاری به روز شود.
9. شرکت مگنا طرح EV و AV را با مجموعه ای از پیمان های استراتژیک محکم می کند
مگنا پنل Mezzo مبتنی بر LED را برای پنل Fisker ADAS راه اندازی کرد. Mezzo Panel یک پانل پلی کربنات میکرو LED و مبتنی بر سنسور است که می تواند در بدنه خودرو ادغام شود بدون اینکه زیبایی زیبایی بدن را تحت تأثیر قرار دهد. مگنا همچنین در حال کار بر روی پنل Magna Vision است که قرار است در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته شود. مگنا و فیسکر در ساخت ویژگی های منحصر به فرد ADAS و سیستم عامل های اشتراک EV همکاری دارند.ال جی الکترونیکس و مگنا سرمایه گذاری مشترکی را برای تمرکز در بازار نیروگاه های الکتریکی ایجاد کرده اند. سال گذشته در نمایشگاه CES ، سونی با رونمایی از نمونه اولیه EV ، Vision-S ما را غافلگیر کرد. در CES امسال ، سونی فیلم های جدیدی از Vision-S را نشان داد. مگنا یکی از شرکای اصلی Vision-S است.
10. جان Deere فناوری VR را برای تراکتورها به نمایش می گذارد
جان دیر کاشت بذر را با کمک واقعیت مجازی (VR) ، هوش مصنوعی و سیستم دوربین برجسته کرد. تراکتور مبتنی بر VR به بهبود دقت در کاشت و کار بی وقفه در محیط های مختلف کمک می کند. با افزایش کاربردهای 5G و IoT در زمینه کشاورزی ، جان Deere از چند سال گذشته در CES شرکت می کند. CES علاوه بر نمایش محصولات و خدمات عمده در بخشهای مسافری و وسایل نقلیه تجاری ، در حال تبدیل شدن به مرحله ای برای رونمایی از محصولات بخشهای کوچک صنعت خودرو مانند تجهیزات کشاورزی است.